Khas Buat Ibubapa Yang Nak Bantu Anak-Anak Cerdas

Terbongkar! Rahsia Bagaimana
Nak BANTU Minda Anak-Anak
Lebih Cerdas Sewaktu Belajar 
Tanpa Mudah Leka !

Ramai ibubapa berasa senang hati 

dan sejuk mata memandang apabila anak RAJIN belajar. 

Sedarkah kita yang aktiviti ulangkaji hari-hari juga perlukan TENAGA.

Anda sebagai ibu bapa, pernahkah berasa RISAU apabila :

Orang lain turut  mengesahkan perkembangan anak yang lambat 
berbanding kanak-kanak sebaya? 
– “Anak-anak lain dah berlari, anak sendiri baru nak bertatih.”
.

Kenapa anak-anak dan pelajar cepat mengantuk dalam kelas?
– “Mungkin kerana study sampai lewat malam menyebabkan mereka tidak cukup tidur.”
.
Kenapa prestasi pelajaran anak-anak makin merosot?
– “Barangkali anak-anak tidak berminat dengan mata pelajaran tersebut
atau persekitaran pembelajaran tidak menyeronokkan.”

KEJAP !

ADAKAH ANAK ANDA HADAPI MASALAH INI?

1 – Tidak fokus dalam pelajaran atau susah untuk faham pelajaran.

Selalunya bila badan penat, memang takkan boleh fokus belajar sebab tiada tenaga.
Walaubagaimana pun, setiap orang, cara atau kaedah belajar tidak sama. Setuju?

Kadangkala, tidak fokus dalam kelas bukan hanya disebabkan penat atau letih semata.
Tetapi mungkin cara penerimaan maklumat mereka adalah berbeza.
Sebagai contoh, ada anak-anak dapat menumpukan perhatian yang lebih apabila belajar melalui kaedah visual.
Mungkin mereka lebih cepat ‘tangkap’, mudah faham atau fokus bila ditunjukkan melalui gambar atau video.

2 – Lemah dari segi akademik atau prestasi pelajaran makin merosot.

Apabila sukar faham pelajaran, secara tak langsung penguasaan mata pelajaran jadi sangat lemah
dan mempengaruhi prestasi pelajaran.

3 – Ingatan / daya tumpuan yang lemah.

Bila cikgu tanya soalan, asyik lupa saje jawapannya.
Sebenarnya, latihan berterusan dapat bantu pelajar mudah ingat.

4 – Tidak bertenaga / Cepat letih/ Mudah mengantuk.

Anak-anak selalu letih, nampak tak bermaya dan sering tertidur dalam kelas.
Mana tidaknya, kadang kala anak-anak ni belajar dari pagi sampai petang.

Lepas tu ada segelintir yang sambung tuisyen malam. Anda sebagai mak atau ayah, pasti dapat bayangkan
bagaimana stamina mereka apabila bangun pagi keesokkan hari nya,kan?

5 – Anak tiada selera makan atau suka makan snek tidak berkhasiat.

Masalah penghadaman atau tiada selera makan juga mempengaruhi anak-anak untuk fokus belajar.
Jadi, berikan anak-anak makanan yang kaya dengan serat seperti buah-buahan dan sayuran untuk bantu penghadaman.
Elakkan makan snek tidak berkhasiat.

Apabila anak-anak hilang selera makan, mungkin mereka tidak sihat dan
jika mereka cenderung untuk makan makanan ringan berbanding makanan berkhasiat,
kemungkinan juga mereka dalam keadaan stress.

Jadi, Ibubapa boleh gantikan makanan ringan kepada snek kekacang, minuman jus atau buah-buahan.

Jika anda jawab “Ya” kepada salah satu daripada masalah diatas

JANGAN RISAU

Kami ada penyelesaiannya.

Sebelum tu, jom lihat 

APA KATA MEREKA

Apabila mudah faham pelajaran dan cepat ingat, prestasi pelajaran pun meningkat.

Ini rupanya rahsia kuat ingatan, rajin amal makan kismis.
Bukan anak-anak je yang makan, mak ayah pun join sekali.

WOW! BESTNYA BILA ANAK-ANAK
MAKIN CERDAS DENGAN ASBAB AMAL KISMIS.
KISMIS APA TU?

Antara makanan yang baik untuk menguatkan daya ingatan ialah dengan mengamalkan memakan KISMIS/AZ-ZABIB.

MEMPERKENALKAN

KISMIS TOK GURU 

Ya, Kami syorkan kepada anda untuk berikan anak-anak
Kismis Tok Guru sebagai IKHTIAR.
#kismisdoa #kismisminda 

Anggur yang sudah kering dipanggil dengan nama kismis.
.
Kismis yang paling BAIK ialah yang besar saiznya, berminyak isinya, nipis kulitnya dan kecil bijinya.
.
Dalam kitab at-Tib an-Nabawi, Imam Ibnul Qayyim turut menukilkan
sebuah hadith riwayat Ibnu Abbas yang bermaksud:
“Makanlah kismis dan buanglah bijinya kerana didalam bijinya
terdapat penyakit manakala di dalam isinya terdapat penawar.”
.
Ibnu Qayyim menjelaskan antara kebaikan kismis:
– Menghangatkan badan
– Mengatasi masalah kerongkong
– Menormalkan air kencing
– Menguatkan usus
– Baik untuk menguatkan jantung dan limpa
.
Elakkan memakan bijinya namun kulitnya baik untuk proses pencernaan.
.
Kismis juga baik untuk orang yang menghafaz pelajaran.
.
Sumber: Buku Rahsia Makanan Sunnah

APA YANG BEST TENTANG
KISMIS TOK GURU?

  • Rasa yang sedap dan disukai ramai.
  • Berat bersih 200 g sebotol.
  • Pilihan utama ibu bapa untuk anak-anak dan pelajar.
  • Membantu memberi tenaga.
  • Membantu penghadaman.
  • boleh dijadikan snek menggantikan dan dinikmati pada bila-bila masa.

KISMIS TOK GURU sesuai untuk siapa?
Kismis Tok Guru sesuai untuk semua peringkat usia terutamanya golongan pelajar.
#kismisdoa #kismisminda

APA LAGI KATA MEREKA?

Antara feedback pengguna yang dikongsikan adalah :
Dengan Kismis Tok Guru, anak-anak mudah menghafal.

Wah! tak sangka betul.

Selain bermanfaat untuk bantu beri tenaga dan tingkatkan kecergasan, insyaAllah,
Kismis Tok Guru juga dapat bantu meningkatkan kecerdasan minda.

Sejak 2007 sehingga kini,
Kismis Tok Guru
 menjadi produk yang DIYAKINI ramai.

KINI Kismis Tok Guru berwajah baharu.

KISMIS PILIHAN UTAMA
PARA PELAJAR & CALON PEPERIKSAAN

Sangat sesuai diamalkan setiap hari sebagai IKHTIAR, insyaAllah,
Kismis Tok Guru dapat bantu meningkatkan kecerdasan minda,
menjadikan anak-anak dan para pelajar lebih FOKUS, BERTENAGA, MUDAH BELAJAR & CEPAT HAFAL.
#kismisdoa #kismisminda

RAMAI IBUBAPA YANG DAH GRAB 
KISMIS TOK GURU
UNTUK ANAK-ANAK

Anda bila lagi? masih ragu dengan manfaat kismis?
Jom! tonton video ni.

Alhamdulillah apabila kita sebagai ibubapa dah bantu anak-anak amalkan makanan yang sihat,
insyaallah tahap kesihatan mereka bertambah baik seterusnya dapat fokus untuk belajar. 

ANDA NAK DAPATKAN KISMIS TOK GURU

UNTUK BANTU ANAK LEBIH CERDAS & FOKUS BELAJAR?

 

YA! SAYA NAK DAPATKANNYA SEKARANG JUGA.

KISMIS TOK GURU

1 unit Kismis Tok Guru 200 g

RM 22 (SM) | RM 32 (SS) 
*harga termasuk urusan pos.

Bagi anda yang baru nak mencuba
beri kismis kepada anak-anak, Cepat! tekan sini.

Kismis Tok Guru

PAKEJ 3 KISMIS

3 unit Kismis Tok Guru 200 g

RM 55 (SM) | RM65 (SS) 
*harga termasuk urusan pos.

*PERCUMA
1 naskhah buku Rahsia Makanan Sunnah bernilai RM 25

Bagi anda yang beri kismis kepada anak-anak atau buat stok kat rumah,
Cepat! tekan sini.

PAKEJ 12 KISMIS

12 unit Kismis Tok Guru 200 g 

RM 200 (SM) | RM 210 (SS)
*harga termasuk urusan pos.
*PERCUMA 2 unit KISMIS TOK GURU bernilai RM30.

Bagi anda yang nak dapatkan kismis
untuk anak-anak atau hadiahkan kepada pelajar sekolah,
Cepat! tekan sini.

Wah! dengan Pakej 12 Kismis ada dapat PERCUMA 2 KISMIS?

Ya, bagi pembelian Pakej 12 Kismis Tok Guru, anda akan dapat 2 unit Kismis Tok Guru.

TAHUKAH ANDA?

JOOS TOK GURU ialah minuman botani kurma, madu dan minyak zaitun.
Minuman ini terdiri daripada 2 jenis iaitu perisa Strawberi dan Anggur.
Sebelum ini, ia dikenali sebagai JUS TOK GURU.
Penamaan semula dibuat kerana mematuhi Akta Makanan 1983 &
Peraturan-Peraturan Makanan 1985 (Bahagian Keselamatan & Kualiti Makanan), Kementerian Kesihatan Malaysia.

JOOS TOK GURU juga mengandungi:
Madu | Kurma | Kismis | Delima | Buah Tiin | Habbatussauda | Saffron | Minyak Zaitun. 

JOOS TOK GURU sesuai untuk siapa?
Peringkat umur yang sesuai minum JOOS TOK GURU ialah seawal 7 tahun dan ke atas.

Apa Bestnya Joos Tok Guru ni? Jom! baca

APA KATA MEREKA

Dengan mengamalkan Joos Tok Guru, belajar pun cepat hafal, badan jadi bertenaga
dan tiada lagi mengantuk dalam kelas.

Alhamdulillah, feedback penggunaan Joos Tok Guru yang konsisten juga
membantu meningkatkan tahap kesihatan anak-anak.

Risau anak tak suka? anak tak mahu makan Joos Tok Guru?
Berdasarkan feedback ramai pengguna, anak-anak mereka suka dengan rasa Joos Tok Guru.

Feedback pengguna yang berpuashati dengan Joos Tok Guru.

BAGAIMANA?
ANDA DAH PILIH PAKEJ KISMIS YANG ANDA SUKA
ATAU SESUAI UNTUK ANAK-ANAK?

Selain gembirakan anak-anak dengan berikan / hadiahkan Kismis Tok Guru ni, Insya Allah, anak-anak akan lebih BERSEMANGAT untuk lebih berjaya di masa akan datang. Ini juga sebagai IKHTIAR ibubapa dalam menjaga pemakanan anak-anak.

CEPAT! DAPATKAN
KISMIS TOK GURU SEKARANG.

KISMIS TOK GURU

1 unit Kismis Tok Guru 200 g

RM 22 (SM) | RM 32 (SS) 
*harga termasuk urusan pos.

Bagi anda yang baru nak mencuba
beri kismis kepada anak-anak, Cepat! tekan sini.

Kismis Tok Guru

PAKEJ 3 KISMIS

3 unit Kismis Tok Guru 200 g

RM 55 (SM) | RM65 (SS) 
*harga termasuk urusan pos.

*PERCUMA
1 naskhah buku Rahsia Makanan Sunnah bernilai RM 25

Bagi anda yang beri kismis kepada anak-anak atau buat stok kat rumah,
Cepat! tekan sini.

PAKEJ 4 JOOS TOK GURU

4 unit Joos Tok Guru Strawberi 180 ml 

RM 130 (SM) | RM 140 (SS)
*harga termasuk urusan pos.

*PERCUMA
1 unit KISMIS TOK GURU.

Bagi anda yang nak dapatkan Joos Tok Guru dan Kismis Tok Guru untuk anak-anak ,
Cepat! tekan sini.

IN SHA ALLAH
ANAK-ANAK & PELAJAR
SEMAKIN CERGAS DAN CERDAS.